Tuesday, August 21, 2012

Simple Eid for us.

SALAM AIDILFITRI, peeps !
hekhek. #moodrayatakdela

Okay. everything gone like every year.
preparations, rendang, kari, kuah kacang, ketupat,
sambal udang, roti jala, mercuns.
talk abt mercun. entahle
belambak giler, papa got from kastam.
papakan bekas warden penjara.
but it doesnt feels the same.
mybe kiteorg dah besar kut. kalau kecik2 dulu
takde mercun, aku ngan abg aku 
muncung sedepa. harhar.
sekarang pandang dgn pandangan kosong. "ohh mercun"
I guess i am GROWING !



The first raya, tidur sgt sgt lmbt. about 5 am
hekhek, bukan excited raya punn.
sedara mara belah mak akuu ramai lepak malam raya
kat rumah aku. biasa laa tuu.

Okay, as usual first raya like every year
rumah kiteorg tak mcm Raya for Muslims but for
chinese. harhar.
bbdk dtg nak raya singgah terus ckp
"eh salah laa, rumah org cina"
lawakk okayy. its been like every year kejadian yang sama.
Mmg first raya, keluarga belah mummy.
kwn2 mummy yg dtg. dari pagi hgga malam.
dah 3 tahun first raya tak balik kampung.
okayy nenek punn dah meninggal lama
Kampung dah jadi rumah Maklong dan Paklong.

but this year even worse,
second raya punn tak balik kampung.
sbbnya, everybody having or what i say bengang
dengan Maklong and her husband.
org I shouldnt involve. pasal harta pusaka arwah nenek
serta tanah. apelee mcm bdk2
Nenek had alot alot of tanah and dah pun di
bahagikan to all her sons daughter.
but then before nenek meninggal
this fella okayy fine. I shouldnt talk about this.
sbb papa tak sukaa keadaan ni. he does really loves adikk beradik dia
so papa terasa, tp diam jek. papa taknak arwah nenek
sedihh tgk keadaan anak2 dia.
I know tanah it not a matter for him. takperlu bertanah punn
Mummy dan kiteorg lagi tak kesah. halalkan jela
kan bagus if yg lain pun mcm tu.
eh takboleh. dieorg bukan semua hidup serba serbih.
I wish I could solve this problem for them
when I grow bigger one day.
surely Maklong and Paklong are still alive masa tuu.




Opss ! Lupa, this year we picked WHITE as the theme :3
I prefer to be sederhana and simple.
agar tidak leka beraya dan bergaya for this raya.
My Sis and I would be facing UPSR and me as well SPM
examinations.
I dressed as simple I could :D

I LOVE MY FAMILY LIKE SO SO MUCH.

May Allah bless us this raya. Aminn :)
I just want to spend my holiday raya with them.
okay, I've been silent this raya.
no raya wishing through msg. fon mana letak punn tak pasti.
kat FB pun sorg dua. posting gambar punn
takde mood. org takde mood raya tp pgg buku.
aku both punn takk. apele. poyo kauu!
for my fellow friends, Thanks for the raya wishing.
Im touched! sbbnya hari tuu before going to bed malam raya.
ttbe teringt fon.
cari fon mcm org gila. both fon satu kat sana,
satu kat situ. harhar.
tens of msgs I've received. ingtkan nak balas.
like i said before. MOOD takde.
errrrrrr!!
tak kuar2 raya langsung lagi ehh. haha
malam niyh baru nakpergi rumah kwan papa.
but Alhamdulillah. Duit raya masukk je
drpd keluarga belah Mummy.
as for now. RM450++
eleh. bukan aku boleh spend. duit semua dah pass
to mummy. hewhew. its okay.
saving for my future and any incase bila
papa susah nnti.





No comments:

Post a Comment