Wednesday, August 22, 2012

Little tiny miss ♥

I found this picture tadi. kat blog dia :DD

Heyy! #Salam. Harhar. Ehhh toksah tenun lama2 gambar tuu. hewhew. Cun takk ? Takk. #keromatakautuu. Let me introduce you guys sbt her. She's my cousin from my father side. we were close once. Masa tuuu zaman belum mumaiz. hakhak. I finally found her on Facebook. @AbbyRoslan It been years tak berjumpa. dan jumpa terakhir aku punn taktahu lew bilaa. huwaaahuwaaa. Frankly speak, aku siyes tak rapat with my father's siblings and so on. Im growing around mummy's side. Lgpunn dieorg jauh2 belaka. dan mereka sgt2 ramai. boleh kembang otak nak duk kenal sorg2. aku masih ingat first i met her masa tuu aku tgh teman Papa baca yassin. Yassin for arwah nenek. nenek meninggal masa tuu. harhar.Nama sebenar dia aku lupa. tp tak silap ada Syahirah mcmtu kot. She's preety anyway. eh i know her since kocik2 dulu. akuu tahuu laa. #err

Guess what. Teka apa. Even kiteorg tak rapat. but i cant deny it that there a feeling...care..sayang.. okay, i dont care wht's it. but I do care abt her. She's the only one I close to yg dari belah ayah. but dulu2 la. #recalling. okay, there's one incident. Okay, aku kann giler obses pkai inai. pernah once aku ckp aku nak pkai inai. so then kiteorg pergilaa cari daun inai. okay area daun inai tuu mcm byk pokok2 renek something like that. mcm susah jugak nak pergi dpt kan pokok inai. but we made it. dan dia yg tumbukkan. aku tak reti. masa tuu nk buat apa #bagetbudakbandar. guna air sejuk jek sbb takde org nk melayan kteorg nak berinai. hewhew. bila dah siap. ehh, dia penat2 tumbuk aku yg pkai dulu. bila pkai, jari aku dah le tembamnya makk oi. habis dah inai tuu. I was so selfish masa tuukann ?! tp dia ckp its okay. dia pkaikan aku punn tgn dia dh merah pun. Jahatnya akuu.

Next, kiteorg pernah mandi sungai tepi kg kiteorg dulu. but now, dah bukan sg dah aku tgk. dgn dah bina jalan short-cut bagai. kecik2 dulu nakal. siap bajet berani nak masuk hutan. last2, terkecek2 lari balik kg. harhar. lg2, dulu lepas nenek meninggal. time raya. mesti ada trip pergi konvoi adkberadik papa pergi lawat others yg tggl around felda. kat situ ada sorg lg sepupu aku. Eca namanya. nma penuh dia aku tak tahuu. hehe. dah dari pertama kenal dok pggl eca jek. kiteorg same age. hurmm kat sana. dah pandai ikut dieorg merempit. naik motor. tp aku tukang lorat jekk, org yg bonceng aku. tak tahu lg naik motor masa tuu. baget lebih. main mercun. pergi raya rumah dia. aku akn ikut dia dan kwn2 dia jln raya rumah kwn2 dieorg. okay ckp pasal benda ni, aku masih ingat lg. until now. pasal ad makcik ni tnya dia siapa aku. dia jwb sedara. aku ckp laa sepupu laa. tp dia ckp sepupu tuuu rapat. sedara tuu jauh. okay terus terdiam. walaupun hakikat, we're cousins. terasa sedih sbb mmg aku tak rpt pun dgn diaorg. like once in a year jumpa. itu punn raya. now tak lgsg.balik tuu  aku tnya papa apa pertalian aku dgn Abby. Papa kata sepupu laaa, knp tnya. aku diam jek, hehe. byk lg. malas nak citer apa yg aku masih ingin tentang kiteorg.

skrg. bila jumpa. aku siyes segan. sgt! haha. tp im hopping that we could stay keep contact each other. dulu masa amek UPSR dia call. tnya result.masa PMR dulu aku rasa ada gak kot. before amek PMR laa. dia bgtau yg dia dah tukar no fon baru kot. entah tak ingt. pkai taram jek aku. haha. boleh kira, aku tak pernah nak call die selepas dari raya. dia at least call la jugak. drpd aku. mcm tak pernah jek. hihi. but skrg takde lgsg. it been so long aku try call no terakhir dia yg aku ada. kat fb, myspace dulu. friendster. tak jumpa. tp dgn kuasa Allahkan. aku jumpa dia selepas aku bgtau Papa yg aku nak sgt keep contact with one of my cousin belah Papa. actually papa yg tlong carikan FB Abby. syg Papa ;) I know Papa syg adk beradik dia. but when things screw up. Papa boleh pendam jek sedih dia. Papa punn bukan suka citer masalah family die with us even dgn Mummy pun. Tp I keep praying, one fine day, everything gonna be just like before. InsyaAllah :DD

No comments:

Post a Comment