Monday, July 23, 2012

Shit or Rubbish

Next chapter of life yg perlu disingkirkan.
Tak habes2 gaduhh kann dlm hidup akuu.
tak bolehh kee kekal jee nikmat bahagia ini.
hewhew.

Orang akan kata ; pasal meja punn boleh gaduh. lawakk laa segala bagai. go on with it. Citernya begini, on the past 22ndJune2012. masa lepas skola, bdk2 laki bersepah nak pergi solat Jumaat. Jumaat tuu bas skola takde, so dieorg kena jalan kaki. ehh takde kaitan. hehe -,-' Okay pg Jumaat tuu aku pesan kat Bob yg sdg dalam mood yg begitu baik, pesan dia suruh kemaskan sikit meja tuu. Suara dia tbe2 bertukar serious : "hmm.Okay". aku hlgkan mood dia laa kiranya pg tuu. okay, balik tuukan jadual jumaat BA, so F5 pulaa ada lg Bahasa Antarabangsa.so aku balik dorm. bila aku naik balik, aku tgk meja dia punya tongkang pecah. Sabarr jee makk. haihh, so aku decide biar aku kemas. btw bukan meja dia jee sepahh. ramai je lg, but still dia punyalaa THE PALING!  Tgh kemas2, siapatah suruh aku hantarkan project addmath kat cikgu Azrin. aku aku pergi hantar dulu sbbnya takut cikgu dah balik. Seturunnya aku dari bilik guru nmpk Bob ngan Fazri kat Balai Merdeka. so dgn intonasi yg cool mcm biasa, ajak Bob jom kemas meja. Aku nampk dia mcm dah mula baran dia. dia kata ptg nnti dia ada kelas lg soo nntilah dia kemas. aku just jawab "Booobbb.." okay then dia takdelah hempas kerusi dia duduk tu kuat2. tp still tegas ahh. dia terus menuju ke kelas. then aku ckp kat Fazri pulaa , ehh jom meja kau pun sepah. dia jwb apatah. and I just left him. ikut langkah Bob yg jauh di depan. aku msuk je kelas. Hariz duduk sebelah Mai, dua dua mcm gelen2 kan kpla. aikk heran2, mcm dieorg tahu jee aku suruh Bob kemas meja. then Hariz beralih tempat, aku gi duduk sebelah Mai. Aku tnya laa mcmna tahu. dia kata Bob hentak meja kuat giler. aku betul2 shock ahh, tak habes2 dgn kepala angin dia. aku diam jela layan hati. tbe2 Faz masuk dan masa tuu Bob kuar dgn buku2 menimbun dia. Faz ckp "habeslee seorg dah kuarr, lepas niyh dua org", Haziq kat depan pulaa smbung "aku ketiga", Hariz pula "aku ke empat". dan tbe2 aku pulaa melenting "haa lapan lapan laki semua boleh kuar. 8jee laki tp mcm 80org lelaki kena hendle". aku tak igt sgt apa berlaku sbb aku shock giler lepas tuu sbb tu aku lupa. lebih kurang cmni kot lps diingtkan oleh yg lain.Faz kata "eh kau nak marah kenapa", aku jwb "apa eh eh, kau laaa yg nak marah aku knp", "siapa yg marah siapa? aku marah kau apa" masa first aku ckp Mai dah urut2 tgn aku untuk sabar. so sampai soalan Fazri terakhir aku dah tak terjawab. even suara kiteorg tak erit or tengking but still nmpak tegas giler suara dua dua. aku giler shock bila Faz ckp kat aku dgn nada tuu. sbb tuu aku dah terdiam. second sbb Mai  dah urut2 tgn aku suruh sabar. dgn sepantas kilat, air mata kuar. bkn sbb apa. sbb this was the very first time Fazri mcmtu ngan aku. menusuk kalbu. tbe2 Bob masuk balik dgn tgn kosong. Faz ajak dia kuar gi Masjid "Jom Bob solat, nnti ada org melenting lagi". Aku mmg dah tunduk muka, not to let people seeing me in tears. ttbe2 Haziq dtg "Tera yg Fazri tuu aku rasa dia gurau, kau pulak tak kenal dia. Kawan dr form4 kau. Yang Bob tuu, ituu masalah panas baran dia laa. Faz gurau jee tuu aku rasa". pergh air mata tak henti woii. Haziq punn kuar. Mai pula ckp "aku punn rasa Fazri gurau ckp td tuu, kau rapat ngan dia takkan takfhm ayat gurau dlm nada serious dia tuu". Aku terus lari masuk asrama. betulkan lense terkeluar. terserempak dgn bdk2 aspuri, yee mmg takla aku dpt cover nanges aku, even aku jwb soalan dieorg dgn nada ceria dan takde yg berlaku. Dieorg terus diam. haihh. lepas tuu aku naik balik kelas tuk ke Usrah kat Bilik Kuliah. tp penuh gila, so aku balik ke kelas. Otakk aku melayang giler. Salah aku ke tadi. Kenapa aku boleh tak tahan geram. Knp kau boleh ckp cenggitu kat Faz, mcm kau tak tahu gurau serious Fazri. Aku tak boleh tahan air mata lgsg masa tuu. smpai makan tghari aku kat duduk tempat Wafa cuba ingt apa d, tp boleh pula terlupa. haihhh. tbe2 Hannah dtg. Dia ajak gi makan, aku ngelat. then dia tnya knp. aku siyes takboleh tahan sedih, so citer kat Hannah. After citer, Hannah ckp laa apatah. tp siyes bg smgt giler. terus akuuu dah okayy. tp kalau betul Fazri bergurau, knp dia bergurau time aku tgh emosi tak stabil. its not the right time. ke mmg kau sngaja nak perli aku. entah laa makan tgh hari mcm biasa. then balik tidur. #terukperangai. hahahahaa. 

Bangun jee ptg tuu, DM punya makk ada bawa makanan, Alya Nad punn. ajak aku makan. Aku terus teringat kejadian tgh hari tuu. Akutakde selera nak makan. aku termenung sorg2 atas katil. aku menyesal apa aku ckp. aku bangun mandi, solat magrib. pergi prep . aku mcm dlm dunia akuu. naik kelas, bbdk ckp2 ngan aku baru akuu tersedar. Pergi cari robek kat Balai Merdeka nak kasi barang org pesan. ternmpak Fazri dan Bob study sana ngan Birin smua. aku try ignore, act cool. kt sana borak2 ngan Hannah jap. balik kelas, aku siyes nak balik dorm awal mlm tuu. baik jee kuar kelas, Birin pggl aku dr jauh. haaa Tera nak balik lettuw. aku toleh nmpk dia ngan Fazri. aku tunjuk jari suruh diam dan terus belahh. Balik tuu, kat asrama sunyi beno. takde laa alasan jetuu. Aku buat bubur dan naik kelas. ttbe Sepet pggl, dah laa aku tgh shock Faz, Birin ngan Mai kat belakang. dekat dgn tempat duduk Mai. haihh, pura2 gagah, jadi mcm biasa. tp sebenarnya tak. then tah sapa ajak balik dorm balik. dah smpai dorm, terfikir nak kasi surat kat Fazri. then aku naik balik pass kan kat Faiz Zol suruh pass kan kat Fazri nnti. then aku tak tahuu apa jadi seterusnya.

Sehingga aku bermimpi berturut2.
Haha. mimpi oh mimpi
#aku acap kali bermimpi ketika tidur skrg ni.

Mimpi niyh mmg aku pasti Fazri adalah antara mereka. Mimpi ni sekli dgn Nadlat laa. Just aku rasa jee selain Fazri tuu ialah Nadlat. Tapi muka Fazri laa plg aku ingat. Okay. Siyes dohh, everytime lepas bangun, aku akan termenung, take times terfikir ttg mimpi dan realiti. Err, kenapa eh mimpi tu aku dan Fazri bantai gelak sakan. haihh, rindu tgk Faz gelakk sebijik katak. kuanggg kuangg kuangg. hoahaha. Okay back to the story, aku siyes dah decide to approach him sblum balik haritu. just takde peluang. haihh, so hari Jumaat malam, aku msg dia wish Happy Fasting Month. Er, krikk krikk no response. Again I like 2 of his status. Okay cukup 3 sign yg telah aku bagi, tanda aku nak ends this shit. hewhew, kau dah buat salah, kau yg kata shit pulaa kann Tera. Apalaa kauu.

Tp siyes aku nak end this rubbish. Rubbish pulaa. hewhew. Jujur aku rasa something missing sejak haritu. Now I know, aku rasa senang berkawan dgn dia. Fazri ni siyes beza sikit perangai dia. Cool jekk, dann etc. tak tahuu nak ckp apa pasal perangai tp menyenangkan org berkawan dgn dia. Kiteorg suka citer probs , benda tak puas hati sama2. dann yg paling penting suka beno memerli antara satu sama lain shgga keadaan jadi dingin. tp kejap lg dah okay. haharhar. kalau laa apa yg jadi skrg mcm tu jugak. huwaa-,- I know mmg takkkaann laa we would back as before even kita berkwan balik nnti. mcm nak pulihkan kertas yg dah renyuk kembali seperti asal, tp I keep hoping walaupun mustahil. 



No comments:

Post a Comment